سیستم اعتبارسنج
البرز مطلب
مطالب جدید
سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:سیستم اعتبارسنج , :: 1:36 :: نويسنده : میلاد و سبحان

سیستم اعتبارسنج

 

امروزه با درنظر گرفتن نحوه گردش اطلاعات مشتریان در نظام بانکی، دسترسی سریع و مکانیزه به اطلاعات دقیق درباره مشتریان،به دور از صفهای طولانی، زمینه ای فراهم آمده تا به نوعی پاسخگوی یکی از دغدغه‌های مهم نظام بانکی باشه

و آن چیزی نیست جزء رضایت مشتری و سرعت بخشیدن به اموربانکی.

بوضوح پیداست که روزانه در روند تبادلات بانکی چه بصورت حضوری و یا غیرحضوری به علت ذیغ وقت ،اشتباهاتی رخ بده که گاها تصحیح آن نیز بدور از دردسر نیست. از این رو می توان از سیستم اعتبارسنج در کاهش تخلفات احتمالی ناشیازاشخاص حقیقی، حقوقی، بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری غیربانکی بهره مند شد. حالا می خوایم علاوه بر معرفی سیستم اعتبارسنج، مزایای آن را هم بررسی کنیم.

بطورکلی سیستم اعتبارسنج متشکل از سه قسمت اصلیه: قسمت فوقانی، شاسی و جعبه پول نقد است.

این سیستم با برنامه ریزی از پیش طراحی شده دیجیتالی، قادر به نگهداری و شمارش اسکناس با واحد مالی متفاوت تا سقف 500 یا 1000 برگ وجه نَقدیه.

این سیستم مجهز به یک بسته نرم افزار مدیریت سیستمِ ارائه شده از سوی شرکت سازنده بوده که ضمن نصب آسان و سریع به کاربر اجازه میده تا براحتی سیستم را راه اندازی و با آن کار کند.

اما اتصالات سیستم اعتبارسنج شامل دو اتصال در پشت سیستم بوده که به کمک رابط، روند برنامه نویسی را آسانتر میسازه. نخستین اتصال، یک سوکت 16 پینیه که رابط دستگاه بوده، همچنین برای برنامه نویسی و ارتباط سریالها لازمه.

یکی از پروتکلهای ارتباطی پیشنهاد شده برای این سیستم، پروتکل امنیتی یا همان eSSP ـه که بالاترین سطح امنیت انتقال داده را فراهم میکنه.

از ویژگی های سیستم اعتبارسنج میشه به ظرفیت نگهداری 500 یا 1000 وجه نقد، پذیرش، تایید و ذخیره انواع مختلف اسکناس بانکی در کمتر از سه ثانیه و بهره گیری از پروتکلی با قابلیت رمزگذاری مطمئن در انتقال داده ها اشاره کرد.

از این دستگاه میشهAlpha در شرایطی که مبحث امنیتی و میزان حجم پذیرش وجوه بانکی و البته تسریع کار مطرحه استفاده کرد.

کاربرد این سیستم به عنوان ماشین های خودپرداز و فروشگاهی، در بانکها، کیوسکها، فروشگاهها، پارکینگها و باجه های فروش بلیط و خلاصه در هر جایی که لازمه در عین امنیت به دور از هیاهو با صف های طولانی، تبادل بانکی صورت بگیره، هست. مثلا ماشین های خودکار با قابلیت دریافت وجه و تحویل کالای مورد نظر ازاین قبیل سیستمها هستند. ماشینهای اتوماتیکی که پس از دریافت وجه چه سکه وچه اسکناس از مشتری، کالای مدنظر،از جمله آب ،قهوه، شکلات، مجله و غیره را تحویل میدهند.

لازم بذکره در برخی کشورهای اروپائی از انواع مشابه این سیستم در سوپرمارکتها نیز استفاده میشه. بطورکلی فرایند این دستگاه بسیار ساده بوده و با قراردادن وجه مربوطه داخل سیستم و برقراری ارتباط با مرکز، عملیات مربوطه صورت میگیره.

امید آن داریم تا روزی پیشرفتهای علمی واختراعات گوناگون، زمینه ساز رفاه و آرامش بیشتر آدمی باشه.بهرحال قضاوت نهائی در مورد این سیستم های جدید، به عهده خود شماست.

خب به میانه های برنامه رسیدیم بریم تکرار سوال نظرسنجی را ببینیم و بعد هم یه مطلب دیدنی به نام New UI.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ترک اعتیاد ناجی نیلوفران آبی
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان البرز مطلب و آدرس alborzmatlab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 23577
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



در كل اينترنت
در اين سايت
میان صفحات فارسی